Круглий стіл «Символічний простір нації: Степан Бандера»

1

Українське національне середовище, громадська організація «Міждисциплінарні філософські студії «Ентазис» та відділ україніки ЛОУНБ провели круглий стіл «Символічний простір нації: Степан Бандера».

2

У вступному слові завідувач відділу україніки, поет Євген Салевич висловив світоглядні думки про потребу українців говорити про символічний простір нації і, зокрема, про символ нації – Степана Бандеру:

маємо мислити поняттями символічного і священного простору у контексті національної історії, культури, віри;

маємо творити національний пантеон діячів і героїв, аби наша ідентичність мала осмислений образ як носія історичного минулого, культурних цінностей, світогляду і традиції предків;

маємо розбудовувати український символічний та священний простір, уповні осягнути нашу священну історію, святу землю, святі образи національної історії, українські території, простір і небо, і українську душу, створену Богом;

маємо, насамперед, говорити, аби знати, що боронити, і боронити те, що може оборонити тільки організована нація і національна держава.

3

А наші вороги:

мають потребу руйнації українського символічного і священного простору;

мають потребу нищення символічних образів героїв, провідників і подвижників української нації;

зі споганеними пророками і провідниками наша ідентичність майбутнього не матиме.

4

А Степан Бандера народився в нашій землі, боровся за неї, став символом нашої нації, і суттю і прізвищем своїм залишаючись нашим прапором. Впродовж тривалої історії свідомі українці – бандерівці у боротьбі за Батьківщину несуть його імя.

6

Директор Центру наукових досліджень давньої української літератури «Інститут Слова» Павло Салевич говорив про міфологічний символ, про його походження і значення і відтак як автор у «Слові о полку Ігоревім» «старими словами» про Степана Бандеру. Учений згадував про наші перші (сакральні) часи, коли символ був одним із важливих атрибутів-властивостей міфу – нашого дологічного світогляду, коли символ був містком між раціональним і містичним, між українцем і його рідним Богом, коли наш Бог передавав знання нашим предкам, зокрема, через символ, як один з елементів пояснення сакрального світу. Наводячи приклади давньоукраїнських міфологічних символів і їх значень, Павло Салевич пояснив символ Степана Бандери, – «сакральний символ для українців, що його відкрив перед українцями Бог, символ порятунку і боротьби за волю української нації».

5

Наукові промови на круглому столі виголосили також доктор філософських наук Ігор Держко «Першооснови українського світогляду у творенні символів нації: Мазепа, Петлюра, Бандера», доктор історичних наук Ігор Гаврилів «Символічний образ провідника ОУН Степана Бандери і сучасні українські вчені», громадський діяч Юрко Антоняк «Провідник ОУН Степан Бандера як національний міф».

11

Участь в обговоренні теми круглого столу, окрім уже згаданих учасників, брали доктори економічних наук Борис Карпінський, Ірина Ревак, Олег Підхомний, кандидат філологічних наук Ольга Антоник, кандидат історичних наук Валентина Матяшук, редактор журналу «Наша спадщина» Андрій Левик, художники Наталя Білоус, Ігор Колісник, Ігор Копчик, діяч освіти Ярослав Даць, громадські діячі Зеновій Бермес, Іван Вівчарівський та інші.

Поділитись
Коментарі

Читайте також

Мультимедіа