Поповнення колекції Музею Майдану: одеський художник Гарольд Ізмайловський передав картини про Революцію Гідності

картина_Сходи на небо

10 робіт із виставки “2014–2022”, на яких зображено події Революції Гідності, художник передав до колекції Музею Майдану. Відтепер значне зібрання картин Ізмайловського, присвячених Майдану, зберігатиметься у фондах музею.

Виставку широкому загалу було представлено в Галереї протестного мистецтва напередодні Дня Незалежності. На полотнах – столичний Майдан, протести в Одесі, теми АТО та повномасштабної російсько-української війни.

“Небайдужість до всього, що відбувалося довкола, залишила слід усередині, і, йдучи за відчуттями, я створив етюд “30 листопада”, який мав розвиток. Відтоді я не залишав теми боротьби українців за свободу, тож кожна наступна картина для мене особлива й із 2014 року вони раз у раз створювалися на одному диханні, бо історія з шаленим темпом відбувається просто в тебе на очах”, – зазначив Гарольд Ізмайловський.

Частина робіт художника, присвячених Революції Гідності, розійшлася у приватні колекції, за кордон та в музеї, однак більшість творів автора, присвячених Майдану, відтепер має Національний музей Революції Гідності. Художник переконаний, що це саме те місце, де вони мають бути, адже картини породжені тими подіями, над збереженням пам’яті про які й працює Музей.

“Картини Гарольда Ізмайловського – це про багаторівневе прочитання митцем важливих для країни подій. Своїми роботами він стверджує, що Україна єдина у своєму прагненні захистити власну історичну пам’ять, права та свободи громадян і зрештою право самостійно визначати власне майбутнє”, – каже Ігор Пошивайло, генеральний директор Національного музею Революції Гідності.
Гарольд Ізмайловський
Сам митець неодноразово приїздив на Майдан, спілкувався з мітингарями та учасниками акцій в Одесі.

“На якомусь етапі я зрозумів, що потрібно більше реалізму в роботі – і хто, як не я, буде це робити… Мені важливо, щоб кожен, дивлячись на картину, зрозумів, що то були за події, чому вони відбувалися. Усе має бути точно, прямо та прозоро, мистецтво має бути максимально зрозумілим. Як це буває у казках, – ти точно розумієш, де добро, а де зло. Та в загальному підсумку кожен однаково побачить щось своє. Під час протестів не кожен входив до ініціатив Майдану, я був звичайним свідком і учасником цих історичних подій, тому як митець фіксував свої емоції у буремній атмосфері революції. На картині “Сходи на небо” зображено реалістичний і метафізичний зв’язок часів, глибоку взаємодію ідеї, що поєднує не одне покоління українців у визвольній боротьбі за свободу. Головний персонаж із шістдесятих у думках про важливість обстоювання незалежності – ось тут, серед барикад і вогнів Майдану стоїть із молоддю пліч-о-пліч. У них одна думка й один сенс – те, що ми називаємо “разом до перемоги”.

Нині художник продовжує зображати важливі для країни події та фіксувати дійсність у живописі. Зображає й культурні надбання українців, які намагаються знищити чи привласнити окупанти. Нову картину “Український борщ” Гарольд Ізмайловський присвятив нематеріальній культурній спадщині: “На початку вересня завершив “готувати”. І наш незламний півник там також є. Тільки на картині він не інсталяція, а як у житті – на своєму місці: у шафці, серед тарілочок”.

Пресслужба Національного музею Революції Гідності

 

Опубліковано Культура.