Євромайдан запам’ятався світові не лише як масштабний акт громадянської непокори, але й як потужна мистецька акція. Такого сильного вибуху творчості, що відбувся під час Революції Гідності, раніше не мала жодна з протестних акцій ні в Україні, ні в світі. Щоб зафіксувати пам’ять про ті події та їхніх учасників, Інститут національної пам’яті вже майже три роки здійснює проект «Майдан: усна історія».
Цього року на основі зібраних свідчень видано збірник «Майдан від першої особи. Мистецтво на барикадах». До нього увійшли спогади митців, які своєю творчістю підтримували протестний дух учасників. Драматург і сценаристка Наталя Ворожбит разом зі своїми колегами з перших днів спротиву записували враження майданців, які згодом вилилися у п’єсу «Щоденники Майдану», яка демонструвалася на сценах багатьох країн світу.
Художник і письменник Іван Семесюк був одним з активних учасників Мистецького Барбакану. Навколо цього утворення єдналися митці різних поглядів та жанрів, тут проводилися мистецькі акції, дискусії, чергування. Барбакан став феноменом Революції Гідності і допоміг відкрити нові сенси мистецтва для суспільного життя.
Художник Олександр Мельник зі своєю роботою «Очі Господні» був на Майдані і в мирні дні, і тоді, коли запалала вулиця Грушевського. Під час протистояння 18 лютого його було поранено. Усіх людей, в тому числі й митців, він закликає своєю щоденною роботою змінювати Україну на краще.
Перша публікація із серії дописів тут.
Прес-служба Українського інституту національної пам’яті